Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата – Зимата е период, през който настроението ни пада с поне няколко октави. Същото важи за имунитета ни а за това, как се отразява студа на кожата ни е излишно да споменавам.

Да започнем с кожата. Кожата на лицето ни е изложена постоянно на вредното влияние на околната среда – лятото на силното слъце, зимата на жулещият вятър и ниските температури. За това е важно да положим  усилия за да я защитим. Малките, ежедневни неща, ще окажат голямо влияние в дългосрочен план. През пролетта, когато свалим дебелите палта и се открием отново пред света, ще сме благодарни на самите себе си, че не сме оставили нещата на случайността!

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Преходите от топлите към студените дни, се отразяват на кожата неизбежно. При някой е видимо и осезаемо, при други не чак толкова, но всички усещаме промяната. Сухота, опъване, лющене, прекомерно омазняване и т.н.  Как да избираме продукти за зимата? Точно както при дрехите – през лятото се обличаме с леки и ефирни дрехи а през зимата с дебели и топли. Същият е принципа и при избор на козметика – през лятото леки, бързо попиващи продукти а през зимата – по-плътни и защитаващи кожата.

През студените дни, логично, нивата на хидратация и естественото овлажняване на кожата спадат.  Това провокира кожата да работи на пълни обороти, за да компенсира тези спадове и така се повишава и производството на себум. Естествената мазнина, която нашата кожа отделя, играе ролята на естествен защитен филм, но също така води и до разширяване на порите. Често се наблюдава това през прехода от студени към топли дни. Червени пъпки, мазна кожа, широки пори – да, едно от най-омразните неща!

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Как да се противопоставим?

Стъпка 1 – почистване – сутрин и вечер! Сутрин за да премахнете натрупания себум от нощта а вечер – от прах, грим и мазнината от деня.

Това е базова процедура, без която няма как да постигнем каквото и да било. Избирайте хидратиращи продукти, неагресивни и в никакъв случай със съдържание на алкохол. Не използвайте сапун за миене – това е тотално грешен подход. Сапунът и продуктите съдържащи спирт, изсушват прекомерно кожата, което то своя страна води до засилено производство на себум и ефектът е обратен! Избирайте меки и хидратиращи продукти за почистване, под формата на измиващ гел, крем, пяна.

Стъпка 2 – хидратация – толкова важна за цялостното състояние на кожата през всеки сезон. Продуктите за студените дни, следва да са с по-плътна и богата текстура, които освен да хидратират също и да защитават кожата. Те създават филм, които предпазва от вредното влияние. Задължително е да бъде със защитен фактор, тъй като вредните UV лъчи не спират да съществуват и през зимните месеци. Задължително нанасяйте защитен крем преди излизане. Освен вредното действие на околната среда, дебелите дрехи и шалове, които се търкат в шията и лицето ни, също дават своя принос за влошаване състоянието на кожата. За това хидратация и защита.

Пилинг – не пропускайте пилинга и през зимата. Подпомага кожата да обновява клетките си и нанесена след това, подхранваща маска, действа като истински балсам за лицето.

Не забравяйте ръцете – през зимата стават сухи, груби и доста неприятни на допир. Нанасяйте мазни, защитни кремове след всяко измиване на ръцете, правете пилинг два-три пъти седмично и не забравяйте топлите ръкавици.

Използвайте топли цветове в грима – през зимата не остава и следа от летния загар и кожата изглежда бледа и прозрачна. Нанасяйте топли цветове в грима, това няма да повлияе върху състоянието на кожата, но определено ще повлияе върху настроението. Ние сме жени и през зимата, и искаме да изглеждаме добре по всяко време. Това, че сме скрити под няколко пласта дрехи, не значи че не искаме да бъдем секси. 😉

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Как да изглеждаме по-свежи и да намалим видимите признаци на умора? Ежедневните малки навици, на които рядко обръщаме внимание, често водят до негативни резултати:

Недостъчен прием на вода – Пиите повече вода! Тривиално но безспорно дава резултат!

Консумация на солени храни – солта е враг на здравето, това сте го чували. Също така е причина за задържане на вода, подпухналост на лицето. Намалете приема на сол. В днешно време, всички храни са пълни със сол така или иначе, няма нужда да добавяме и ние. Колбаси, сирена, бързи храни – всичко е с прекалено голямо съдържание на сол. Просто спрете да добавяте. Малка крачка, водеща към значима  промяна за организма.

Недоспиване

Никакво движение или недостатъчно – движението е фактор, който колкото и да пренебрегваме, рано или късно стигаме до него. Спортуване, разходки в парка са задължителни. Ако все пак не успявате да намерите време, постарайте се да го вмъкнете в ежедневието – ползване на стълби, вместо асансьор; слизане на една спирка преди крайната цел, разходете се по-далечния магазин и т.н.

Прекомерна употреба на захар и алкохол – захарта е, може би, враг номер 1 на човешкото здраве. Носи редица негативни влияния върху организма и нито една полза.  Намалете приема на захар, замествайте я с алтернативи – мед, стевия, плодове. Това ще се отрази цялостно на организма – кожа, енергия, намаление на възпалителните процеси в тялото. Алкохолът също не дава особен принос в това, да изглеждаме свежи и отпочинали. Намалете приема му до минимум.

Прекаляване с грима – всички сме виждали, жени с не особено добър усет към гримирането. Това действие, имащо за цел да ни разкраси и освежи, когато е неправилно приложено, постига точно обратния ефект. Подбирайте правилно цветовете и бъдете сигурни, че в този случай е важно не количеството а качеството – и на самия грим и на самото нанасяне!

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Добър имунитет – постижимо ли е и зависи ли от нас?

Добрият имунитет е резултат от цялостното състояние на организма и от начина на живот. Хранене, движение, навици. Все пак има някой дребни неща, които може да си създадем като навик, за да се борим с настинките през зимата.

Прием на антиоксиданти – сок от бъз, арония, напитки богати на вит.С и цинк. Богати са на активни съставки, предпазващи здравите клетки и борещи се с инфекциите. Добавки повишаващи имунитета, аз лично препоръчвам ехинацея или такива с комбинация от други билки и ехинацея. Всеки преход от студено към топло и обратното, при мен е съпроводен с поява на херпеси по устата. Успявам да се справя с този проблем, точно с ехинацея. При мен лично, дава страхотен резултат.  Има антивирусно действие и ограничава възпалителните процеси в организма.

Носете дрехи, които да топлят но да не прегряват тялото и да му позволяват да диша. Най-добрият начин е обличането на слоеве, на принципа на обличането на алпийците. Там облеклото се дели на първи слой, което е т.нар. термо бельо . Тънка блуза, тениска от мека, топлеща материя, която извежда влагата от тялото. Пропуска влагата навън и задържа топлината вътре. Нагоре облеклото съответно тънка блузка, и третия слой  да е полар или пуловерче и завършвате с яке/палто (говоря за градско обличане, не навлизам в  детайли за алпийското облекло). Идеята на този принцип на обличане е да се запазва топлината на тялото посредством повече на брой тънки дрехи, което е по-ефективно от колкото една дебела. Така запазваме топлия въздух между отделните слоеве и топленето на тялото е високо ефективно. Разбира се, от голямо значени е материята на дрехите. Дрехи от изкуствени материи не могат да запазват топлината и да отвеждат влагата.

Прием на топли напитки – чай, какао, горещ шоколад. Стоплят организма и повишават настроението. Какво по-хубаво от уютна вечер в компанията на нашите любими и близки на по чаша горещ шоколад.

Хранете се разнообразно – включвайте в менюто си тиква, кестени, орехи. Тъй като зимата няма голямо изобилие от пресни плодове и зеленчуци, наблягайте на сезонните продукти. Важно е да имате разнообразно меню с ограничен прием на пържени и солени храни.

Грижа за кожата, имунитета и доброто настроение през зимата

Доставяйте си малки удоволствия – парченце шоколад (залагайте на черен с висок % съдържание на какао), филм с любим човек, хубава книга..всичко, което Ви дава спокойствие. Пълноценната почивка, неизменно дава положителни ползи на организма.

Погрижете се за настроението си

Зимата е сезонът на депресиите. Студено време, ранно стъмване, настинки..изобщо ужас. За това от нас зависи да внесем малко настроение в ежедневието си. Цветна дреха, цветен маникюр, топъл грим – всичко това, може да е незначително на пръв поглед, но дава различно самочувствие и усещане в тъмните, сиви дни. И не забравяйте – използвайте коректор, издухвайте си косата, добавете малко цвят на устните си. Малки детайли , но с голямо значение! Доброто самочувствие е всичко, (не прекаленото, разбира се) и ако ние сами не се погрижим за него, няма как да очакваме някой друг да го направи! Важно е на първо място ние да харесаме себе си, и тогава нещата се случват, сякаш с една идея по-лесно! Пробвайте!

 

коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *